I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, April 14, 2011

PENIPUAN SEJARAH???

masa aku sekolah dulu subjek sejarah ni tak ubah macam ubat tidur..maknenye, asal bukak jer buku sejarah dengan niat murni nak study, kompom tak abis satu muka surat lagi dah terlelap..tak kiralah dekat rumah ke dekat dalam kelas ke, kadang kadang tu tengah berjalan..tu yang time exam yang bukan bukan jer jawapan yang keluar - boleh tengok sini -

=======================

menurut buku teks sekolah dan kata kata yang keluar dari mulut cikgu sejarah aku dulu, zaman manusia bermula dengan zaman batu, zaman gangsa, lepas tu zaman logam, sampailah ke zaman moden sekarang ni..tu yang ade paleolitik, mesolitik, neolitik semua tu..

asal cikgu aku citer jeh pasal zaman zaman batu tu semua dalam kelas dulu, dalam kepala aku mesti terbayang gua, manusia tak terurus dengan unggun api..kalau tertidur pulak, tu jugaklah mimpinye..


======================

orang gua digambarkan totally jahiliyah atau tidak tahu ape ape..

tapi takkan kita lupa Nabi Adam A.S adalah manusia pertama yang diciptakan Allah S.W.T dan yang pertama diturunkan ke bumi ini..dalam hadith Rasulullah pula ade menyatakan Kaabah dan masjid al-Alqsa dibina oleh Nabi Adam A.S..

Nabi Nuh pula sudah pandai membina bahtera..

relevan pulak zaman batu kejadah semua tu??

bahtera nabi nuh yang menyelamatkan manusia dan hidupan hidupan lain yang menghambakan diri mereka kepada Allah S.W.T dengan ikhlas
======================

menurut islam seperti yang tertulis kebanyakannye didalam al-Quran, zaman hanya diukur menggunakan nama nama para Nabi

contohnye "..di masa kerajaan Sulaiman...." (baqarah 102)

======================

mungkin susah ingin membuktikan semua kehebatan manusia manusia awal yang hidup pada zaman para Nabi yang lebih dahulu, kerana mereka sendiri yang menghancurkan kehebatan mereka dengan mengkufuri  Allah S.W.T..

======================


beliau ni bukanlah pemilik bersama blog pemimpin penipuan ni..tapi beliau ni lah, Charles Darwin, dalang dalam penipuan sejarah yang kita belajar kini..teori evolusi, manusia asalnye dari monyet, itulah beliau dan para pendokongnye..


p/s : Malaysia hanya mampu mengikut telunjuk kuasa besar dunia..kesian,
kita dan family kita ditipu oleh sejarah dunia

4 comments:

muhammadnuraizuddin abdulrahman said... [mantul tipuan ini]

benar..ukuran sejarah hanya dari zaman nabi2..bukannya zaman batu bagai tu..fuh,.. benda nie kene kasi depa2 yang jahil tu baca..insyallah, baru dorang paham..tp, kadang2, dorng paham pun, dorang masih kufur dengan nikmat yang maha esa lagi.

iemanizam said... [mantul tipuan ini]

tol sesangat tu din..teringin gak ramai2 bace entry aku ni..tapi tu r..sape jer yg sudi..aha..tq2 datang snggah bace

hawiz said... [mantul tipuan ini]

betol2..tp aku suka mata pelajaran sejarah...

iemanizam said... [mantul tipuan ini]

aha..manusia manusia spesel r ni yg miinnat sejarah..eheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...