I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, February 11, 2011

back to da future

orang tua tua kata kalau rupe tuh tak hensem,xlawa,pale hotak tuh tak cerdik bergeliga,poket tuh tak kembong ngan duit,mulut tak manis jangan harap la nak hidop syok dari sudut duniawinya..tapi dari sudut akhirat tuh insyaalah boleyh lah..tuh pun kalau hati tu da betul betul tetap..kalau setakat hari ni niat esok buat buat lupa,baik lupakan ja terus lah..sebabnya takut takut dunia tak dapat akhirat tak dapat,merana dua dua alam..


setakat ni,dengan besertakan gamba aku johnny depp ni,paham tak apa yang cuba disampaikan?kalau dah,malas lah nak tulis panjang2 lebar lagi..tapi kalau lom,sambung baca ni..
aku ingat lagi time aku kechik kechik dulu..tak silap aku start umur sebulan lagi aku dah pandai menyombong..untuk bayi bayi yang baru lahir yang tengah bace ni jangan lah tiru sifat mulia keji aku tuh..time tu aku bukannye sesaje nak menyumbong,tapi keadaan sekeliling yang yang memakse aku untuk sombong..


antara tiga adik beradik aku yang terawal diproduce,aku lah yang paling comel,putih dan sewaktu dengannye..dugaan dunia bak kate orang tua tua..kalau perasan lah,orang tua tua dulu ni banyak sangat katenye kan..umat umat la ni ja yang banyak menulis ja,maklumlah,da de fesbuk lah,twwitar lah.blog blog lah..berbalik kepada cerita aku,time kechik kechik dulu semua orang nak dukong aku,cium aku..yang nak culik aku je belum dengar lagi puan ibu aku cerita kat aku..nasib baik lah time tuh aku belom pandai bernafsu berfikir lebih lebih lagi..kalau tak waallahulam bisawab..


bile da besar sikit ni,da tak ade ape dah yang spesel aku rasa kat diri aku ni..hari hari aku rase nak mencarut mengamuk jeh..semua aku buat tak kene..mungkin sebab aku rasa zaman kegemilangan aku dah abis kot..mesti best kan kalau dapat ulang balik semua start dari kechik dulu..aku kechik2 dah merenyam nak becinta cinta ni suma..padahal itu jam makan pun puan ibu yang suap lagi..tapi style aku ngorat dulu dasat..disebabkan aku ada sekolah pagi(rendah kebangsaan) dengan petang(agama rendah) sama kelas dengan cik awek ni..lagi menggatallah aku..tebal jugak lah muke aku time tuh,tiap2 awal tahun aku amek port duduk sebelah cik awek ni..dah lah tak berapa pandai time tuh..tapi naik je darjah tiga,cik awek ni pindah,sampai lah sekarang tak tau apa cerita cik awek tuh..tapi kemiangan aku tetap beterusan..ahaha


nak cerita pasal menyetan ni macam macam aku buat..dulu,aku cukup suka ikut bapak aku pergi kedai2 runcit ni..tak sekotak pemadam aku rembat  amek bawak balik xsempurna rasanye idup aku hari tu..bab mengata ngata memang dah jadi rutin time kechik2 dulu..kalau korang ingat yang paling fames sekali time tuh ngata ngata name mak bapak,keturunan dan sebagainya..yang tak boleh blahnya kalau kawan korang bab ngata nombor satu,tapi bile turn die pulak kene ngata ngamok nanges hentak hentak kaki tak tentu pasal..


yang paling comelnye time sorok sorok nyonteng dinding sekolah..paling menjadi keutamaannye dinding toilet sekolah lah..topik yang selalu dibincangkan kat dinding tu pulak mesti pasal ketidak puasan hatti terhadap kawan,awek,pakwe dan yang paling utama cikgu cikgu..mengikut kajian yang dibuat PBB,guru disiplin dan kuncu kuncunya akan sentiasa menjadi topik hangat untuk dikongsikan di dinding dinding..perghh,time menyetan tuh macam macam haiwan dan bende asing lah yang disamakan dengan diorang ni..
masa sekolah jugaklah nak simpan rambut panjang2 yang lakinye,taknak pakai stokin lah,nak selekeh2 lah..tapi bile da abis sekolah,masuk unibersiti pandai pulak nak smart2,lawa2.padahal daa tak terikat pun nagn pape undang2 sekolah..macam2 kan..


nak sambung pun aku rase semua pernah melalui semua ni..kecuali yang baru belajar berjalan lah kot..so korang sambung lah pulak yeaa...la ni cheq nak pergi mintak maap dekat PK HEM cheq kat sekolah dulu..a-d-os

p/s:cheq dulu suka pancit tayar cikgu,sekali pun tak kantoi..nak tau rahsia buleh la contact2..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...