I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, February 18, 2011

cerita 2

tengah aku beriya iya berperang demi menyelamatkan negara aku yang tercinta ni,tiba tiba aku rasa ade seseorang menggoncang badan aku tak hengat..lepas tu aku dengar pulak....

ANGAH!!!BANGUN

dah pagi rupenye..patotlah macam pelik jeh bile aku mempertahankan negara..bukan sebab aku tak ade semangat cinta akan tanah air tuh..tapi sebab aku bukan lepasan keashkaran,tu yang peliknye..dalam mamai mamai tu,berbekalkan iman didada aku pon gagahkan kaki aku untuk pegi mandi..yang jahilnye bukan sebab teringat belum solat subuh lagi,tapi sebab kejap lagi ade kem dekat satu lokasi yang dirahsiekan ni..

                                                               ***************

abis jeh mandi,solat dan bersarapan macam da tak ade hari esok jeh lagaknye aku pun pegi bergeraklah ke tempat kem tuh..tempat die dasat..cam padang jarak burung padang tekukur..panasnye nauzubillah..turun jeh dari kerete cikgu kasim selamat(bukan nama sebenar) ni,on the spot bepeluh..tapi tempatnye best,ade pantai ke laut entah..nak dijadikan cerite cinta..ade lah satu aktiviti time tuh,kene present group by group pasal kraft tangan yang kiteorang buat sendiri gune sampah2 yang kiteorang dipaksa kutip waktu sesi membersihkan pantai pagi tu..namenye pun kem kelab pencinta alam kan..

sebelum dipakse mengutip sampah2 tu semua..pihak penganjur yang bijak lagi bermuslihat ni pun merasuah kami semua dengan memberi pelepasan kami bermain main dengan aer pantai yang sangat tidak mempunyai perasaan tu..

                                                             ****************

waktu presentation tu kawan aku dengan bongkak dan poyonye memberi penerangan bagi setiap inci kraft yang group kami buat..berbekalkan keyakinan diri dan kepoyoaan die ni lah,telah menarik perhatian seorang cik gadis ni..makin menjadi jadi lah poyonye..waktu dekat kem ni aku dengan kawan aku john labu(bukan nama sebenar) ni berkepit jeh macam laki bini..naik risau jugak cik gadis tu nak usha lebih2 si john ni..bile dapat peluang jeh si john ni terus cocok angin

"err,awak..duit awak jatuh"

"yeaa,tapi saya tak bawak bag duit pon"

[daa,kantoi..]

"eh,yea keh?tapi saye duit ni jatuh dari awak tadi"

"owhh ehk?kalau macam tuh terima kasih yea awak"

"sama sama..urmm,saya ahmad"

"owhh,tak tanye pon..ahaha(ketawe sambil buat muke chumel penyanyi korea)..saya nurul(bukan nama sebenar)"

dan bla bla bla..aku pun tekedu budu jugak bile dengar si john ni tibe tibe betukar nama..tapi lantak die lah,yang penting die happy..tibe tibe time hari terakhir dekat kem tu cik nurul ni datang dekat aku dan mintak nombor phone aku..sadis jugaklah aku tengok muke john a.k.a ahmad si kawan aku ni..bukan nombor hp jeh dengan nombor rumah sekali aku bagi..tapi nombor rumah sape yang aku bagi tu aku pon tak tahu lah..

                                                             *****************

"weyh..ko da lebih ni,aku yang bagai nak rak mengayat si nurul tu,nombor ko pulak yang die mintak"

"mane lah aku tau john,bukan aku yang pegi mintak dekat die"

"arhh,sailang member ko neyh"

"pe neyh john?nak gadoh cakap"

"takde lah..erghh,bialah takkan sebab pompuan nak gadoh member2 pulak kan"

"tau pun"

"salah aku jugak tak berani mintak nombor die"

lepas jeh nyaris nyaris putus kawan macam hang tuah dengan hang jebat tu,aku pon cube tenangkan si john ni..



belom sempat sampai rumah dari tempat kem tuh handphone aku daa bunyik2,text dari cik nurul..

'salam awak'

'sori lah tak boleyh salam,bukan muhrim,ehehe'

'assalamualaikum lah ;b'

'ehe,waalaikumusalam..kenapa?'

'awak ni tau2 jeh ade papekan saya mesej ni..tak,saya nak tye,ahmad tu tak tye ape ape pasal saya?'

aku tinggalkan nurul dengan soalan tanpa jawapan tu hampir sejam apabila aku tak mereplying mesej die tuh..bukan ape..aku tetidur dalam kerete tuh..dengar cerite berdengkor jugaklah..bile aku bangun,aku tengok ade dekat 43 misskol ngan 4 mesej dekat handphone aku ni..perghh,1st time jugaklah rasenye handphone aku sesak macam tu..tapi,dalam banyak banyak tu aku tergelak sorang sorang bace mesej yang keempat ni..

'awak.....nape tak reply ni?ganggu yea?sori..suruhlah ahmad text saya,tapi jangan kate saya yang suruh tau..pastu janji saya tak kaco awak lagi'

agaknye dah lama sangat dia tunggu si ahmad ni make a move kot..ehe..macam macam budak budak zaman sekarang ni..aku terus reply ok dan memulakan misi aku..tak sampai lima saat,si nurul tu reply balik..

'terima kasih awak,die da text saya dah..=)'

powerkan aku..bukan susah sangat..aku rembat handphone si john ni then aku text si nurul tu..selebihnye john tu handle sendiri lah..

                                                            ***************

sejak tuh bercinta sakan lah dua merpati sejoli ni..nak gambarkan punye lah bahagie diorang ni,da lebih 20 tahun pun usia perkahwinan diorang tuh..aku jugak tak ade sape yang nak lagi..tiap tiap tahun pulak,kumpulan boria yang ditubuhkan oleh john ngan nurul dan dianggotai sepenuhnye oleh anak anak diorang ni akan menang juara pertandingan boria antara negare negare..tahun ni venuenye uganda,dan anak2 diorang menang lagi..aku tumpang hamper je lah..


p/s:aku pun tak tahu nurul da tahu ke belum nama sebenar si john tu..gambar sekadar hiasan..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...