I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, February 17, 2011

cerite 1

exam abis..cam gagal jeh dalam tangan..rindu lak kat blog yang tak brape banyak followers ni..pegi lah mampos mam kan..tak apelah..yang penting arsenal menang..bukan lawan team kampung epal fc,tapi barcelona..perghh..dasatkan..tak ade idea shiak lepas lepas exam ni..kejap lagi semayang jumaat,ade alasan lah tak pegi kalau tetido ni..eloklah,pastu tak sempat taubat,mati jadi hantu,kayekan producer2 ngan kroni2 dia..duit ptptn pinjaman aku gak yang abis..

hari tu aku tengok hantu kak limah go back home..punye lah kawan aku ni,leman bin abu(bukan nama sebenar) tegelak berguling2 dari tingkat 18 umah kitorang ni sampai tempat die parking motor die..part yang paling kelakarnye aku tak tahu ape yang kelakar sangat sampai buat die tergelak dan aku pulak kebongongan..rase cam rugi jeh aku blajar dari tadika dulu sampai sekarang sebab aku tak dapat paham kelakar yang paling dasat tu..yang membuatkan aku rase lagi rugi belajar bahase malaysia ni sebab aku masih tak paham ape yang kelakarnye..


bile da beterabor cik cik hantu ni lepak dekat tempat2 grand cam tgv cinema..aku rase cam de yang tak kene lak kalau tak turut membantu mempopularkan makhluk2 ni..dulu tak berape nak dulu jugak lah aku ade dengar cerita pasal public figure(hantu) yang baru nak up ni..ceritenye bermule macam ni..


time2 budak nak periksa,biase lah kalau setakat stay up selak selak buku belajar giler giler ni..orang kate baru lah de masok roh exam tuh..deraman bin sudin(bukan nama sebenar) ni rajin budaknye..exam tak exam macam tu jugaklah semangat nak berjaye die tuh..biase lah common cerite melayu sebabnye nak tolong keluarge yang susah kat kampung tuh..satu sabtu malam ahad ni dia pegi lah library sorang2 macam biase untuk study,dalam pukul 9 mlm lps isyak macam tu lah,tapi tak tau lah pulak waktu negare mane..sampai jeh kat library tu deraman ni terus study..memang sunyi jugak lah,mane taknye..orang semua pegi tengok bola dia boleh bantai study..

adelah dalam setengah jam die dok study macam dah tak ade hari esok je,datang sorang umat ni tegor die mintak izin nak study sama..deraman yang rajin lagi baik ni pun anggok je lah..tengah asyik sembang2 mengenali satu same lain ni tetibe deraman terbau wangi sangat,lebih kurang bau durian..tapi deraman ni tak lah syak ape ape..mungkin budak yang lepak ngan die tuh baru lepas tibai durian satu pokok..tapi yang memusykilkan deraman ni bile budak tu tak suke pandang tepat dekat mate die bile die cube nak cam sape budak tu..


tengah dok cube cube nak cam tuh,pen yang si deraman gune dari tadi tetibe jatuh bawah meje..nak taknak sambil mengeluh si deraman ni pun tunduk lah bawah meje nak amek balik pen tu..tanpe perasaan yang dibuat buat deraman ni terperasan lah yang budak yang lepak dengan dia dari tadi tuh tak ade kaki..sambil belagak cool macam johnny depp dalam cerite tourist tu,deraman pun susunlah ayat cantik cantik minta diri nak pulang dengan alasan sudah mengantuk..budak yang lepak dengan die dari tadi tu pun terus mengajukan satu soalan yang pasti deraman tak akan lupe sampai hari ini..

babak seram..kui kui..
deraman:errrr..awak,saya balik dulu lah yea..hari pun dah lewat malam,saya ni pun da mengantuk..
budak tu:awak da mengantuk ke da tahu??

sambil tersenyum dengan penuh muslihatnye..perlahan lahan wajah budak tu tadi berubah sikit sikit..penutupnya,esok tu,de student yang datang nak study dekat library tu terjumpe deraman dalam keadaan pengsan dekat dengan satu bilik stor yang dah lame tak digunekan yang lokasinye betul betul di sudut paling hujung di tingkat paling bawah bangunan library tersebut..

p/s:bace boleyh,percaye jangan..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...