I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, March 22, 2011

blog aku,polan,zackzukhairi dan vespa

hari ni aku berblogging dengan penuh rasa down nye..aku singgah blog orang tu ber-rat rat followernye,traffic pulak dah macam federal highway tgh jam time waktu waktu klimaks..tengok si polan punye pulak ber-riban riban follower..yang datang singgah melepak buang mase memadatkan traffic pulak dah melimpah limpah..


====================


ni aku baru balik dari blog "dewezackzukhairi lagi bapak legend blog ni..dah dekat same angke dengan gaji keje atas kapal dah angka angka dekat blog ni..tak caye tengoklah senirik..aku pun tak paham macam mane lah leyh sampai macam tu sekali..bak kate bapak aku tu rezeki masing masing.,




====================


sumpah best giler tengok blog sediri tiap saat kalau macam tu lah ghupenye..akibat tahap kemenyampahan yang melebihi tahap tahap traffic blog blog legend,aku pun terus lempar ketepi medium yang memudahkan kerja manusia,menjimatkan mase dan memprovide info info yang sukar didapati,iaitu komputer..
macam biase dan hari hari yang lain aku akan sarung baju dan seluar masam aku untuk pergi jogging..


====================


petang tu angin kencang menyirap aku yang tak rede lagi mengiringi vespa veteren kesayangan aku ke lokasi berjongging berdekatan..
selesai warm up macam yang cikgu sekolah rendah aku ajar time kechik kechik dulu,aku pun start r berjogging..lagak riak dan kebongkakkan aku siyez macam nak pusing 20 round..yang dapat buatnye 3 round setengah je..


====================


trek jogging ni keliling tasik..memang sedaplah port berdating,berkelah ala ala suami isteri..yang tak mau nampak menggedik sangat datinglah sambil jogging..

setengah round pertame tu memang berkobarlah gayenye,setengah lagi cik awek dah berhenti tarik tangan abang pakwe,ajak jalan..takut clash punye pasal abang pakwe yang macho bergaye ni pun ikutlah berjalan teman cik awek..

dalam hati aku memang macam dah rase ade setan betina geletek je,"jadah apelah badan saing saing usain bolt jalan macam itik pulang kengkang petang?"

tak sempat aku usha sampai habis telenovela romantik tu,aku dah pecut laju laju,port belakang pokok,gelak macam pontiabang..


====================


setelah setan betina yang menggeletek hati aku tadi tuh beransur beredar aku berbalik kepada tujuan asal aku,jogging..tengah tengah khusyuk berjogging bertemankan mp4,aku dengar bunyik "argh argh argh,hurghhhhh"
bile aku toleh jeh,rupa rupanye sang pakwe tersekse mengejar sang makwenye berjogging..yang ni kompom kes takut awek kene ayat kalau biar berlari sengsorang..mane tak nye,sang pakwe yang separuh mati tak larat setelah 5 minit berlari ajak sang makwe jalan mampus sang makwe ni tak mau..
nak ugut clash tak berani..yea lah,sang makwe macam maria sharapova,sang pakwe macam ahli sumo..ugut clash macam tak bersyukur je bunyiknye..


=====================


seterusnye,dari jauh hidung aku dapat bau2 gosip..tak lain tak bukan pakcik pakcik depan aku lah ni..aku ingat kedai kopi je markas golongan lelaki lelaki berusia ni bergosip..mengalahkan mak nenek mak nenek yang bergosip untuk seimbangkan pahala dengan dose dah lagaknye aku tengok..topik topik hangit tak lain tak bukan

"dato' seri anwar ibrahim?saiful?siapa salah?media kah?haaa?meliwat?terliwat?atau berliwat?"

tetibe sorang member pakcik ni sambil betulkan kopiah dia,menyampuk

"waallahu alam bisawab..tapi aku masih tak pahamlah,kenapalah siti nurhaliza tu pilih datok k?ape kurangnye aku?"

"sebab referee lah ni Arsenal kalah match pagi tadi lawan Perak..tak pasal pasal piala kelab kelab dunia tu ade kat ipoh..aku memang pantang bias bias ni",sampuk sorang lagi member pakcik pakcik tu sambil selak page baru surat khabar kosmo yang die tengah bace..

tepuk dahi aku tengok gelagat pakcik pakcik tu..satu cerita pun tak berkaitan..arsenal kalah dengan perak??wattadamn..barcelona tu pun pejam mata je player arsenal kalahkan..

"liwat lah,siti lah,arsenal lah..surau,masjid tau??"

tah macam mane terpacul bende alah tu dari mulut aku..terus tercicit aku lari..dah abis satu pusingan aku lari tu baru aku sedar,bukannye larat pun pakcik pakcik tu nak kejar..perghhh..membazir bendalir bendalir aku memecut..


====================


melihatkan bayang bayang aku dah kejap ade dekat kiri kejap ade dekat kanan aku tau lah tu menandekan lagi 10 minit pukul 4 petang waktu britain pukul 7 senje waktu malaysia..aku start vespa aku gerak balik..

time berhenti dekat traffic light ni lampu vespa aku dah berkelip kelip macam lampu otromen nak mampuih..elok jeh traffic light tu tukar hijau,turn aku jalan..
vespa aku mati enjinnye..di ketika itu,dari kereta 'kodok',motor kapcai sampailah ke lamborghini,ninja beribu cc hight bim plus hon bermacam bunyik dekat aku..

@@#$%%$!!!!!! - aku carut dalam bahase atlantik..


====================


saat ni memang pesan nenek aku jelah yang paling mujarab bagi aku..aku ingat lagi nenek aku pesan dekat cucu cucu die dulu sambil menggulung sireh

"kome kalau jatuh tu toksah dok segan segan..alang alang jatuh biaq pengsan"

dan dan tu jugak aku berlakon pengsan..yang peliknye aku tak rase ape ape..sampailah 15 minit selepas tu,baru aku rase macam ade orang simbah air satu baldi dekat muke aku..

mesti awek cun ni-hati miang aku buat statement

aku bukak je mata..tu dia,lori 16 tayar punye sport rim 52 depan bijik mata aku..toleh kanan,bederet awek baru abis kelas yang nak balik dok usha lori 16  tayar suap aku minum air lopak 3 layer..


====================


kali ni takkan nak pengsan lagi..berbekalkan sikit lagi maruah aku yang tinggal,aku bangun tolak moto aku sampai rumah..

lepas tuuu,kesayangan tak kesayangan,vespa ku!!!selamat tinggal..direct aku tolak dalam gaung balakang umah aku..

implikasinye,tak sampai 5 jam lepas tuh,buat pertama kalinye dalam hidup aku,bermandikan peluh sepanjang kelas pertama didalam sebuah kelas berair cond..



curse sebuah vespa!!!

2 comments:

::ThisIsNotMe:: said... [mantul tipuan ini]

pnjangnye kisah ko...

iemanizam said... [mantul tipuan ini]

ta best ehk pnjng2..org len wat leyh jee..heee.tq2 btw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...