I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 26, 2011

makcik !!! 'terima kasih'

hari yang indah ni,aku kebosanan atas faktor kelaparan..7 jam yang pertama bermula 6 pagi bolehlah aku tahan kelaparan tu atas faktor kemalasan..malangnye baki jam yang berikutnye,atas faktor tuntutan perut dan nafsu aku yang terchenta ni aku pun geraklah pergi giant carik bende bende yang boleyh mengenyangkan..


=======================


lampu digelapkan...

maka bermulalah kisah aku,supermarket dan makcik...




=======================


tengah syiok syiok aku menyhopping nyhopping kat bahagian makanan,nugget,burger bermacam brand,roti,ais kem dan segala macam lagi yang nyum nyum..tibe tibe aku terperasan yang ade lah sorang makcik ni dok usha usha aku macam berkenan nak buat menantu je..tak berkedip ni mate die..dah naik berair jugaklah aku rase mate makcik tu..

atas faktor tak nak mencari gadoh aku pun teruskan lah agenda aku yang lebih penting berbanding makcik tu..


=======================


seingat aku dah jauh dah aku jalan nak carik barang barang lain pulak..tapi tetap jugak aku perasan yang makcik tu masih mengekori dan merenung tak puas hati kat aku..rupenye macam aku dah buntingkan anak dare die jeh..waddesioott

"kalau aku sound makcik ni,silap silap tempah kerande makcik ni nanti"-hati setan aku berkate kate..

tak nak bergaduh punye pasal aku pun ambiklah langkah yang lebih matang dari usie aku..aku capai jeh ape barang yang aku dah ambik tadi,terus aku bukak langkah kaki aku ke kaunter pertanyaan pembayaran..


=======================


sedang aku nak ke kaunter tu,tibe tibe makcik tadi tuh memintas dan berdiri betul betul dekat depan aku..

"assalamualaikum nak,mak cik nak mintak maaf..maafkan makcik yea nak sekiranye anak tak selese dengan pandangan makcik tadi..makcik ni bukannya apa..cuma wajah anak ni serupa macam wajah arwah anak makcik yang baru meninggal dunia minggu lepas" bersuare makcik tu tiba tiba tanpa disuruh..

hati gentle aku sebagai seorang manusia dan lelaki tergentle ni pun tersentuhlah mendengar kata kata makcik tua tu..barulah aku paham kenape makcik tu pandang aku satu macam je tadi..


=======================


aku yang yang dah lama tak rase kesian dekat orang ni pun bersembanglah dengan makcik tu..

"owhh,begitu rupanya..maafkan saya yea,saya tak tahu..ade ape ape yang boleh saya bantu makcik?"

"betul ke ni nak??makcik tak mintak banyak..cuma boleh tak waktu makcik nak keluar nanti,anak lambai sambil cakap babai mak dekat makcik..dulu arwah selalu buat macam tu..rase rindu pulak makcik" pinta makcik tu

aku pun akay jeh lah..bende senangkan..jangan kan duit,peluh aku pun tak luak..


=======================


setelah semua barang barang makcik tu dimasukkan ke dalam plastik oleh cashier yg rupenye lebih kurang scha al yahya tu,makcik tadi tu pun berjalanlah keluar sambil melambai kearah aku..

aku pun tunaikanlah janji aku.."BABAI MAK" (SAMBIL LAMBAI)




=======================




bertemankan perasaan kesian anak mate aku mengiringi langkah kaki makcik tu..hilang jeh makcik tu dari pandangan,turn aku pulaklah bayar..

"jumlah semua RM147.99 sen yea cik" bersuare cashier mirip scha tadi tu garau..

terkejut aku..

"apahal pulak ni??barang sikit takkan mahal sampai macam tu sekali?"

"mak encik tadi kate,encik bayarkan untuk barang die sekali!!!"

ciilaakeeee!!!

lari bajet hidup aku sebulan!!

4 comments:

Tuan Muda Naim said... [mantul tipuan ini]

kah3x kena tipuuu

iemanizam said... [mantul tipuan ini]

ahaa..tunggu r turn hang lak kene..demm

Unknown said... [mantul tipuan ini]

uihhhhh.. 1st time dengar citer ni... best betul la makcik tu punya strategi... :)

iemanizam said... [mantul tipuan ini]

ahaha..kelebihan seorang wanita tua r tu..banyak sangat makan garam agaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...